Aπο τον πολιτικό μηχανικό Θεόδωρο Κ. Παπαϊωάννου *
Η θερινή χαλάρωση των αρμών στη δομή της Δημόσιας Διοίκησης δεν επηρέασε πολλούς νομάρχες ,όπως την κυρία Σχοιναράκη, τον κ. Μίχα και τον κ.Μαχαιρίδη, ούτε’’ρευστοποίησε’’ τον γνωστό γομφοπαγή, ευθύβολο και κρουστικό λόγο της κυρίας Διαμαντοπούλου ως προς τη λήψη μέτρων για την απειλούμενη πανδημία γρίπης. Για μας όμως τους Βοιωτούς η παρέλευση του 15αύγουστου, επιβάλλει και σηματοδοτεί άμεσα την ‘’επαναπαγίωση των κόμβων στο φορέα’’ της ΝΑΒ, ύστερα από τους πολλούς θερινούς ’’βαθμούς ελευθερίας’’, για να διανθίσω με όρους Στατικής ως μηχανικός το κείμενό μου και να επαναλάβω τον αφορισμό του σοφού καθηγητή στο ΕΜΠ Θεοδόσιου Τάσιου ’’… ποιός είπε ότι η τεχνική δεν διαθέτει εκφραστικά εργαλεία…’’
Εδώ θα υπογραμμίσω ότι η 15ήμερη απουσία του Νομάρχη ουδόλως απαλλάσσει των ευθυνών (αναπληρωτή και αντινομάρχη), που δείχνουν ‘’μεγάλοι στα μικρά και μικροί στα μεγάλα’’ . Πέρα απ αυτή την εισαγωγή, όπως σ΄ όλη την Ελλάδα έτσι και η Ν.Α.Βοιωτίας καλείται αμέσως μέσα στις συμπληγάδες της απουσίας υλικοτεχνικής υποδομής, της υποστελέχωσης και της οικονομικής φυτοζωίας να κινηθεί τάχιστα, δυναμικά, μεθοδικά, σοβαρά, υπεύθυνα, χωρίς πανικό, όχι σπασμωδικά και με αυτή τη συγκυρία παράλληλα να αναδείξει πλήρως όλες τις σκιερές πτυχές, τις δυσλειτουργίες, τις ελλείψεις, τους αναχρονισμούς που βραχυκυκλώνουν το έργο της Β΄ Αυτοδιοίκησης.
Χωρίς να διεκδικώ το ‘’αλάθητο’’, ταξινόμησα και σας παρουσιάζω τις παρακάτω σκέψεις, όσο αφορά τις περαιτέρω νομαρχιακές κινήσεις πρέπει: 1) Να δοθούν κατευθύνσεις, να περιγραφούν διαστάσεις και δυνατότητες της υπάρχουσας νομαρχιακής υλικοτεχνικής υποδομής 2) Να τεθεί σε ετοιμότητα ο πενιχρός μηχανισμός (προσωπικό - πόροι) και να τεθεί σε εφαρμογή επιχειρησιακό σχέδιο σε περίπτωση πανδημίας γρίπης 3) Να απαιτήσει πρόσθετη στελέχωση και υλικοτεχνική υποδομή για να υλοποιηθεί το Εθνικό Σχέδιο Δράσης (Ε.Σ.Δ) για την αντιμετώπιση πιθανής πανδημίας σε επίπεδο Νομού, άλλως είναι σα να θέλει ο κ. Αβραμόπουλος «να φτιάξει ομελέτα χωρίς αυγά». Δεν ξέρω τις πρόσθετες για την πιθανή πανδημία ανάγκες σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή στη Δ/νση Δημόσιας Υγείας. Γνωρίζω όμως πολύ καλά από την επαγγελματική μου δραστηριότητα ότι είναι αποδεκατισμένες οι τεχνικές υπηρεσίες, χρόνια τώρα λειτουργούν με πολύ μικρότερο απ΄ αυτόν που απαιτεί ο Οργανισμός Οργάνωσης & Λειτουργίας της Ν.Α.Β και δεν έχω λόγο να αμφιβάλλω ότι αυτό συμβαίνει γενικά. 4) Να προκαλέσει εκτενή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων για τον προσδιορισμό του ρόλου και των ευθυνών κάθε φορέα, στο πλαίσιο πάντα συντονισμένων δράσεων και πρωτοβουλιών 5) Να δημιουργήσει και να ανακοινώσει μέσα στις επόμενες ημέρες εν ριπή οφθαλμού Συντονιστικό Νομαρχιακό Όργανο με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, ώστε να είναι πανέτοιμη να εφαρμόσει το σχέδιο σε περίπτωση πανδημίας γρίπης 6) Να δοθεί αμέσως εντολή εκπόνησης ενός τοπικού επιχειρησιακού σχεδίου, σε σχέση με το (Ε.Σ.Δ) και τις απαραίτητες προσαρμογές που πρέπει να γίνουν, με βάση τις τοπικές ανάγκες και τις δυνατότητες που υπάρχουν. 7) Να απευθυνθεί σε εταιρείες για την προμήθεια του απαραίτητου υλικού (μάσκες, απολυμαντικά υγρά, γάντια, φόρμες κλπ), που θα μοιραστούν στους πολίτες , στις αρμόδιες υπηρεσίες και στους Δήμους 8) Να εκτυπώσει σχετικό ενημερωτικό υλικό και να διαμορφώσει ειδικό κέντρο ενημέρωσης των πολιτών στη είσοδο του νεότευκτου Νομαρχιακού Κτιρίου 9) Να λειτουργήσει σχετική τηλεφωνική γραμμή με την οποία οι πολίτες να πληροφορούνται και να ενημερώνονται για τα σημεία που θα απευθύνονται, καθώς και για όλα τα ζητήματα που προκύπτουν σχετικά με τη νέα γρίπη. 10) Να αξιοποιήσει τα τοπικά ΜΜΕ (έντυπα +ηλεκτρονικά) και να δημιουργηθεί ειδική ιστοσελίδα 11) Να προσδιορίσει τα σημεία-κέντρα εμβολιασμού, αξιοποιώντας τα Κέντρα Υγείας, τα Περιφερειακά Ιατρεία, και τα Αγροτικά Ιατρεία , που θα εφοδιασθούν με το απαραίτητο φαρμακευτικό και υγειονομικό υλικό 12) Να κληθούν Ιατρικοί & Φαρμακευτικοί Σύλλογοι , ασφαλιστικοί φορείς κλπ του Νομού, συλλογικά όργανα των νοσηλευτών και επισκεπτών υγείας, να συμβάλλουν εθελοντικά στην προσπάθεια εμβολιασμού των πολιτών, όποτε αυτό απαιτηθεί. 13) Να ζητήσει από τις Διευθύνσεις της Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς για τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας και να προμηθεύσει τις σχολικές μονάδες με υλικά απαραίτητα για την προφύλαξη των μαθητών. 14) Να υποδείξει στους δήμους να συντάξουν δημοτικά σχέδια δράσης, καταγράφοντας τη διαθεσιμότητα σε μέσα και ανθρώπινο δυναμικό. 15) Να θέσει επί τάπητος την ανάγκη οργάνωσης και στελέχωσης Σχολιατρικής Υπηρεσίας 16) Ωστόσο είναι σαφές ότι χρειάζονται επιστημονικά συγκεκριμένα και εξειδικευμένα μέτρα προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της νόσου και ενημέρωση κατά τόπους που πρέπει να γίνει από τους αγροτικούς γιατρούς σε συνεργασία με τους αντίστοιχους Δήμους . Ειδικότερα τα μέτρα αυτά είναι φανερό ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα στοχευμένα στις ευπαθείς και εκτεθειμένες στη νόσο ομάδες πληθυσμού. 17) Να ενημερωθούν οι υπάρχουσες στρατιωτικές μονάδες στο Νομό (αν το επιτρέπει το Υπ .Εθ. Άμυνας), οι υπεύθυνοι για τη λειτουργία οίκων ευγηρίας και της φυλακής στον Ελεώνα για τα ληπτέα μέτρα . 18) Να προβεί στην παραγγελία 200.000(δικό μου το νούμερο) ενημερωτικών εντύπων, ενώ ειδικά για τους μαθητές, θα εκδοθούν και θα διανεμηθούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς έντυπα με οδηγίες που να συνοδεύονται ίσως με σκίτσα κάποιου γνωστού σκιτσογράφου κατά προτίμηση Βοιωτού για να πιο ελκυστικό . 19) Κατά την άποψή μου στην υπό την αιγίδα του νομάρχη σύσκεψη να κληθούν ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ, ο αρμόδιος αντινομάρχης κ. Νταλιάνης, ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας κ. Γεωργίου, οι διοικητές των δύο Γενικών Νοσοκομείων, οι πρόεδροι των Ιατρικών και Φαρμακευτικών Συλλόγων του Νομού, οι δύο προϊστάμενοι Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης, εκπρόσωπος της Μητρόπολης, ο γιατρός των φυλακών, οι πρόεδροι των δύο εργατικών κέντρων ίσως και οι διοικητές Πυροβολικού της Θήβας και της 114 Π.Μ. της Τανάγρας.
Πέρα όμως του νομαρχιακού σκέλους, ιδιαίτερη έκπληξη και ερωτηματικά, προκαλεί το γεγονός της υπεύθυνης δήλωσης, με την οποία καλούνται οι πολίτες να αποδεχθούν τις πιθανές ανεπιθύμητες παρενέργειες και επιπλοκές που μπορεί να προκαλέσει το εμβόλιο κατά της νέας γρίπης και η οποία μνημονεύεται στο (Ε. Σ. Δ.) για την αντιμετώπιση πανδημίας . Αυτή προκαλεί έντονη σύγχυση, ανασφάλεια και πανικό στους πολίτες, τη στιγμή που κάτι αντίστοιχο δεν έχει απαιτηθεί για κανένα άλλο εμβόλιο μέχρι σήμερα. Με τον τρόπο αυτό, αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν υπηρετούνται τελικά οι πολίτες, αλλά άλλες λογικές, ώστε να απαλλαγούν των ευθυνών τους οι αρμόδιοι για πιθανές επιπλοκές στον πολίτη. Για όλους τους παραπάνω λόγους επιβάλλεται άμεσα η απόσυρση της υπεύθυνης δήλωσης, άλλως να απειθαρχήσει ο λαός. Η Γαλλική κυβέρνηση έφτιαξε 620 ώρες μαθημάτων που θα μεταδίδονται από την κρατική τηλεόραση και το ραδιόφωνο για διάστημα έως και τριών μηνών επί έξ ώρες την ημέρα, , σε περίπτωση που κλείσουν ολικά ή μερικά τα σχολεία . Το ερώτημα είναι τι γίνεται ΕΔΩ .
Κλείνοντας υπενθυμίζω ότι σε λίγες ημέρες στην πόλη της Θήβας αρχίζει το γνωστό ‘’παζάρι’’ στο οποίο εθιμικά καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες χοιρινού κρέατος . Κάθε διολίσθηση σε επιπολαιότητα και δραματοποίηση , κινδυνεύει να προκαλέσει αναστάτωση, φόβο, πανικό με δυσμενείς επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.
*Έχει διατελέσει κοινοτάρχης στο σημερινό Δήμο Βαγίων & Γεν. Γραμ. ΚΕΔΚΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου