Τρίτη 6 Απριλίου 2010

H υπερχρέωση της Ελλάδος και το φορολογικό


Νικόλαος Μάρτης, Πρώην Υπουργός

Άρθρο της έγκριτης εφημερίδας ΕΣΤΙΑΣ της 2ας Μαρτίου 2010, με τον τίτλο «Υπό κηδεμονίαν η Ελλάς» αναφέρει ότι: «η υπερχρέωση της τελευταίας 30ετίας οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια την χώρα μας σε πτώχευση».
Επειδή υπάρχουν πολλοί νέοι που δεν γνωρίζουν και ηλικιωμένοι που ίσως λησμονούν ότι υπήρξε περίοδος που στην Ελλάδα έγιναν μεγάλα έργα και είχαμε πλεονασματικό προϋπολογισμό, ο οποίος χρηματοδοτούσε δημόσιες επενδύσεις, θα αναφερθώ στην περίοδο αυτή, αφού προηγουμένως υπενθυμίσω γεγονότα που προηγήθησαν αυτής της περιόδου.
Ο πόλεμος των 216 ημερών κατά του Φασισμού και Ναζισμού, η τριπλή εχθρική κατοχή από Γερμανούς, Ιταλούς και Βουλγάρους και ο εμφύλιος, ενισχυόμενος από τις Κομμουνιστικές γειτονικές χώρες, έπληξαν την δεκαετία 1940-50 τις υποδομές της οικονομίας μας. Επακολούθησαν τα σωτήρια αναγκαία σκληρά μέτρα λιτότητας της Κυβερνήσεως Κέντρου (Καρτάλη), καθώς και η απελευθέρωση της οικονομίας και ο διπλασιασμός της τιμής του δολαρίου (Μαρκεζίνη), με συνέπεια να ισορροπήσει η οικονομία.

Η συνεχεια εδώ

Το 1955 ανέλαβε Πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, που είχε πάθος δημιουργίας και με το έργο του η οικονομία της Ελλάδος αναπτύχθηκε, με συνέπεια να θεωρηθεί «οικονομικό θαύμα». Την περίοδο 1955-1963 η δραχμή αποτελούσε ένα από τα «σκληρά» νομίσματα, όπως ήταν το αμερικανικό δολάριο, το γερμανικό μάρκο και το ελβετικό φράγκο. Είχαμε τον μικρότερο πληθωρισμό της Ευρώπης, ήτοι μέσο ετήσιο πληθωρισμό 2%, με δεύτερη τη Γερμανία. Η Ελλάδα, μετά την Ιαπωνία, είχε τον μεγαλύτερο ρυθμό αναπτύξεως. Ο προϋπολογισμός ήταν πλεονασματικός και χρηματοδοτούσε και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
Την περίοδο αυτή χωρίς τον πακτωλό των οικονομικών ενισχύσεων της ΕΟΚ, έγιναν μεγάλα έργα που ως σήμερα αποτελούν τη σοβαρότερη οικονομική υποδομή της χώρας. Σ’ αυτά περιλαμβάνονται οδικά δίκτυα, φράγματα ποταμών, αρδευτικά δίκτυα, αναδιάρθρωση καλλιεργειών, εργοστάσια Ζακχάρεως και Λιπασμάτων, εξηλεκτρισμός με Υδροηλεκτρικά και θερμικά εργοστάσια, μονάδες παραγωγής Αλουμινίου, και σιδηροβιομηχανίας, καθώς και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που είχαν ιδρυθεί από το Πολεμικό μας Ναυτικό πριν από τον Β´ ΠΠ, με πρόγραμμα ναυπηγήσεως 12 Αντιτορπιλλικών και 2 Υποβρυχίων (όπως σημειώνεται στο Janes Fighting Ships του 1939) και είχαν καταστραφεί τελείως από Αμερικανικά και Αγγλικά βομβαρδιστικά αεροπλάνα την άνοιξη του 1944.
Το 1961 ο αείμνηστος Πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής, πρώτος από όλους τους Ευρωπαίους ηγέτες, συνέδεσε τη χώρα του με την ΕΟΚ των 6. Το 1979, με προσωπική του προσπάθεια, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ενέταξε στην Ελλάδα στην ΕΟΚ των 9. Ακολούθησαν από το 1963 Κυβερνήσεις Κέντρου, Δικτατορία, Κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας και από το 1981 Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ.
Ο δικηγόρος Γεώργιος Κ. Στεφανάκης, τακτικός και πολύτιμος συνεργάτης της ΕΣΤΙΑΣ, την 19.1.2010, σε άρθρο του με τίτλο «Οικονομική πολιτική εθνικής απαξίωσης» γράφει μεταξύ άλλων: Mετά την πρώτη τετραετή σπατάλη διακηρύχθηκε το 1985 ότι «είτε η Ελλάδα θα φάει το δημόσιο χρέος της, είτε αυτό θα φάει την Ελλάδα».
Την 21η Απριλίου 1991 στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσία κορυφαίων εκπροσώπων της πνευματικής ζωής και του πολιτικού κόσμου της χώρας, μεταξύ των οποίων του Α. Παπανδρέου και Κ. Μητσοτάκη, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ανακηρύχθηκε επίτιμος Διδάκτωρ της Νομικής Σχολής. Επειδή συμπληρώνονταν 10 έτη από την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΟΚ, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αναφέρθηκε στα πολιτικά και οικονομικά πλεονεκτήματα της εντάξεως (αντίγραφο της ομιλίας υπάρχει στο Αρχείο του Ιδρύματος «Κωνσταντίνος Γ. Καραμανλής» ή στο Πανεπιστήμιο). Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αναφερόμενος στα οικονομικά πλεονεκτήματα δήλωσε ότι εάν την περίοδο 1981-1990 η Ελλάδα δεν εισέπραττε –χάρις στην ένταξη μας στην ΕΟΚ - 18 και πλέον δισεκατομμύρια δολάρια (δωρεάν ή δάνεια), θα είχαμε οριστικά χρεοκοπήσει.
Το 1988 θεμελιώθηκε η Μονάδα Φυσικού Αερίου. Δεν αναφέρθηκε όμως ότι το 1979 ο Κων/νος Καραμανλής ως Πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Εξωτερικών Γεώργιο Ράλλη, επισκέφθηκε τη Μόσχα και υπέγραψε με τον Κοσύγκιν συμφωνία για το φυσικό αέριο. Ο Κοσύγκιν είχε αναλάβει την υποχρέωση για τεχνικοοικονομική μελέτη, εξοπλισμό, τεχνική επίβλεψη μέχρι πλήρους λειτουργίας της μονάδας, καθώς και τη χρηματοδότηση του έργου.
Στο φύλλο της 2ας Μαρτίου 2010 της ΕΣΤΙΑΣ υπάρχει άρθρο του επίτιμου Καθηγητού Οικονομίας κ. Κριμπά με τίτλο «Οικονομική αφετηρία συγκρούσεως ΗΠΑ – Ευρώπης», όπου αναφέρει ότι ο φόρος στις ΗΠΑ είναι 28%. Στην Αμερική συνελήφθησαν για φοροδιαφυγή και κλείστηκαν στη φυλακή όλοι οι αρχηγοί της Μαφίας. Με χαμηλό ποσοστό φόρου και αυστηρές κυρώσεις για φοροφυγάδες στην Αμερική αντιμετωπίστηκε και αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της οικονομικής αναπτύξεως, που εξασφαλίζει θέσεις εργασίας. Στο Βέλγιο και Αίγυπτο εγκρίνονται επενδύσεις σε 4 μέρες.
Σε επιστολή μου στην ΕΣΤΙΑ ανέφερα ότι και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Κύπρου κ. Γ. Βασιλείου είχε δηλώσει ότι μειώνει τους φορολογικούς συντελεστές, α) για να προσελκύσει επενδύσεις και β) για να καταπολεμήσει τη φοροδιαφυγή. Με μικρό συντελεστή φορολογίας, οι πολίτες δεν θα διακινδυνεύουν διαπόμπευση και μεγάλες ποινές.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ είχε την αξιέπαινη και εθνικής σημασίας πρωτοβουλία, κάθε Κυριακή να διανέμει βιβλία που αναφέρονται στην «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ». Στο βιβλίο «Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης», στη σελίδα 78 αναφέρεται στη φοροδιαφυγή κατά την αρχαιότητα και σημειώνει: «Σε περιόδους ηθικής κρίσης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, υπήρχε μεγάλη φοροδιαφυγή, αδίκημα που τιμωρούνταν βαρύτατα. Ο φοροφυγάς εξοριζόταν από την πόλη, δημευόταν η περιουσία του ή πουλιόταν ως δούλος. Δίκτυο πληροφοριοδοτών ενημέρωνε σχετικά τις αρχές. Παράλληλα, ωστόσο, τιμωρούνταν και οι συκοφάντες που κατέδιδαν με ψευδή στοιχεία συμπολίτες τους.» Η φοροδιαφυγή όπως κατά την αρχαιότητα στην Αθήνα και σήμερα στις ΗΠΑ στην Κύπρο και αλλού, καταπολεμείται με αυστηρές ποινές και μικρό συντελεστή φόρου. Θα πρέπει νομίζω να ληφθούν υπόψη τα ανωτέρω κατά τη συζήτηση του φορολογικού νομοσχεδίου.


Δεν υπάρχουν σχόλια: