1. Πολύς θόρυβος για το νεο νομοσχέδιο που αντικαθιστά και ορθώς σε αναφορά πάντα της επι 30 ετη 'διαχειριζόμενης παιδείας' απο τους εκάστοτε κρατούντες, οι οποίοι φυσικά οδήγησαν την Παιδεία (τη Χώρα) στο σήμερα.
2. Οι παρακάτω παν/κοι "Μεταξύ των πανεπιστημιακών από 43 χώρες συγκαταλέγονται και κορυφαία ονόματα της επιστήμης και της διανόησης, όπως ο Νόαμ Τσόμσκι, ο Σλαβόϊ Ζίζεκ και ο Ζακ Ρανσιέρ", όμως, αντρώθηκαν στο σύστημα που αντιτίθεται. (σικ!) Διερωτώμα πως γνώρισαν το παλαιόν και πότε και πώς μελέτησαν το Νεο που προωθείται (και πρέπει να ψηφιστεί) αυτοί οι κύριοι???.
Ας αλλάξουν το δικό τους πρώτα το οποίο δοκιμάστηκε και τους (και εμας οσοι σπουδάσαμε στα εκείνα ΑΕΙ) οδήγησε στην ανάπτυξη, αξιοκρατία, διασφάλιση ποιότητας, προστασία της περιουσίας του, μακρυά απο παλιοκομματικές διαδικασίες, άνανδρες συναλλαγές, στην επιλογή κυρίως των ολιγίσκων, στην φοιτητο-αναρχια και συν-διοίκηση.... κ.α.
3. Λέγεται....
(α) να μην προχωρήσουν στην ψήφιση του νομοσχεδίου στην κατεύθυνση που έχουν διαμορφώσει, κατεύθυνση που είχε καταστροφικές συνέπειες στην Ανώτατη Εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε,
(β) να ξεκινήσουν έναν πραγματικό διάλογο με τις Συγκλήτους των πανεπιστημίων για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, την επαρκή δημόσια χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σέβεται τις επιταγές των ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών παραδόσεων για την δημόσια λειτουργία των πανεπιστημίων.
Ποιές οι καταστροφικές συνέπειες σε Σύγκριση (σημειο-προς-σημείο) με το υπάρχον απο το 1981?
Διατί αυτό το μένος Τώρα και όχι στα περασμένα 30 έτη? (οταν έίχε αφαιρεθεί η αξιοκρατία, οταν οι κρίσεις προγραμμάτων ελέγχονταν απο 'ημέτερους αξιολογητάς', όταν κάιγονταν τα ΑΕΙ, όταν οι φοιτηές συνδιοικούσαν, όταν οι διοικητικές θέσεις στα ΑΕΙ (και ΑΤΕΙ) έπρεπε να είχαν τη 'σφραγίδα' χρωμάτων (απο-κομμάτων), όταν λυσαλαία αντιδρούσαν στο νομο π.υπ. Μ.Γιαννάκου για αξιολόγηση και άλλες μεταρυθμίσεις που όφειλαν να γίνουν, γιατί? γιατί?.....?.
Θεωρώ οτι η κοινωνία έχει εκφραστεί: Να προχωρήσει στο μήνα αυγουστο η ψήφιση του νεου νομοσχεδίου. Κάθε καθυστέρηση οπισθοδρομεί. Κάποιες αλλαγές να εφαρμοστούν ΑΜΕΣΑ τον Σεπτέμβριο (π.χ διεθνή μεταπτυχικά, επιτροπές εξέτασης διδακτορικών, υποχρεωτική παρακολούθηση φοιτητών ή πριμοδότηση οσων παρακολουθουν, κατάργηση παραπαιόντων τμηματων και μετακίνηση ΔΕΠ σε συναφή τμήματα η γνωστικά αντικείμενα άλλων Τμηματων, 7μελής επιτροπή Μονον ιδίου γν. αντικειμένου στην εκλογή μελών ΔΕΠ, ενεργοποίηση των Προγραμματων Σπουδών. Οι συγχωνεύσεις και ορθολογικές μεταβολές/μεταβατικές διατάξεις τους να εφαρμοστούν Αμεσα. Φυσικά ΠΡΕΠΕΙ άμεση να είναι και η οφειλόμενη χρηματοδότηση των ΑΕΙ απο τις Δημ Επενδυσεις, το ταχύτερο τρεξιμο των ΕΣΠΑ, η δυνατότητα συνταξιοδοτηθέντων φέτος το καλοκάιρι καθηγητων ΔΕΠ να διδασκουν για 3 ακόμη ετη, αφου η αδυναμία πρόσλήψης διδακτικού προσωπικού Ν.407, η έλλειψη επισκευών συσκευών, αναλωσίμων και συμμετοχη σε συνεδρια,, οδηγει την ηδη παρακμαζουσα πανεπιστημιακή κοινωνία σε 'χειμερινό λήθαργο'.
Είναι κι αυτή εδώ μια απο τις πολλές φωνές αγανάκτησης που ελπίζω να έχει τον τρόπο η όποια (σημερινή, αυριανή) ηγεσία του Υπ Παιδείας να "αφουγκραστεί"!
Σε οτι αφορά τους ...902...αλλοδαπούς, ας μην ερμηνεύσουμε το γνωστό φαινόμενο που λεγεται "αλισβερισι".
Ιωαννης Λυριτζής
Καθ Παν/μιου Αιγαιου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου